Κι όμως δεν είναι το Άμστερνταμ: Αυτή είναι η πιο φιλική πόλη για να κάνουν ποδήλατο τα παιδιά
Αναδείχτηκε πρώτη μετά από ανάλυση 36 ευρωπαϊκών πόλεων ως προς την καταλληλότητα των ποδηλατικών υποδομών τους.
Το Παρίσι κατάφερε να αφήσει στη δεύτερη θέση το Άμστερνταμ και «σκαρφάλωσε» στην κορυφή μιας ευρωπαϊκής κατάταξης των πόλεων που είναι φιλικές για να κάνουν ποδήλατο τα παιδιά.
Μπορεί κάποτε η γαλλική πρωτεύουσα να ήταν διαβόητη για την ταχεία κυκλοφορία και την «τεχνική» στάθμευσης που περιλάμβανε το ελαφρύ σπρώξιμο των αυτοκινήτων, αλλά να είναι καλά οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Χάρη στις επενδύσεις που έγιναν στην πόλη για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 και σε μια πρωτοβουλία 250 εκατ. ευρώ κατασκευάστηκαν 180 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων υπό τη σοσιαλίστρια δήμαρχο Αν Ινταλγκό.
Η κατάταξη προήλθε από την ανάλυση 36 ευρωπαϊκών πόλεων ως προς την καταλληλότητα των ποδηλατικών υποδομών τους για τα παιδιά.
Ποιες άλλες πόλεις βρίσκονται στην κατάταξη
Χρησιμοποιώντας δεδομένα σχετικά με τους διαχωρισμένους ποδηλατόδρομους, τις χαμηλές ταχύτητες των 30 χλμ/ώρα και τους «σχολικούς δρόμους» στους οποίους η κυκλοφορία είναι περιορισμένη, η μη κερδοσκοπική εκστρατεία Clean Cities Campaign (CCC) τοποθέτησε την βελγική πόλη της Αμβέρσας στην τρίτη θέση, πριν από τις Βρυξέλλες, τη Λυών, το Ελσίνκι, τη Βαρκελώνη, το Μπρίστολ, το Όσλο και τη Γάνδη.
«Μεταξύ των κορυφαίων πόλεων, ορισμένες -όπως το Άμστερνταμ και η Κοπεγχάγη- αναγνωρίζονται ευρέως ως μακροχρόνιοι πρωτοπόροι στην προοδευτική αστική κινητικότητα, έχοντας ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό των υποδομών μεταφορών πριν από δεκαετίες», αναφέρει η έκθεση. «Άλλες - όπως το Παρίσι, οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο - έχουν επιτύχει αξιοσημείωτη πρόοδο μόλις τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτό αποδεικνύει ότι η ουσιαστική αλλαγή είναι δυνατή μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα».
Η παιδική ποδηλατική κινητικότητα στις πόλεις αποτελεί βασικό μέτρο, αναφέρει η έκθεση, επειδή το 70% του πληθυσμού της ΕΕ ζει σε αστικές περιοχές, το 14% των κατοίκων είναι κάτω των 14 ετών και τα παιδιά είναι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου.